اخبار اجتماعیاخبار فرهنگی

چهاردهمین آیین نکوداشت فردوسی در آران و بیدگل برگزار شد

به گزارش نسل فردا به نقل از شبستان از آران و بیدگل، چهاردهمین آیین بزرگداشت و نکوداشت فردوسی با حضور شماری از دوستداران فردوسی، تنی چند از استادان دانشگاه ،شاعران، نویسندگان و اندیشمندان و به همت موسسه فرهنگی «پالیز فرهنگ و فرزانگی» در آران و بیدگل برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در این مراسم گفت: شاهنامه فردوسی به عنوان شناسنامه قدیم ایرانی است که در پاسداشت تمدن ایرانی و فارسی نقش بسزایی دارد.

«سعید ضابطی» افزود: بزرگداشت فردوسی، بزرگداشت رنج سی ساله این اعجوبه شعر پارسی و بزرگداشت فرهیختگانی است که در زنده نگه داشتن نام فردوسی و سخن پارسی و فرهنگ پر گوهر ایران عزیز  است.

در ادامه این مراسم، اساتید دانشگاه و فردوسی شناسان این نشست باشکوه، با واکاوی اندیشه های فردوسی به بازشناسی «آزادی و آزادگی در شاهنامه» پرداختند، که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

بخش دیگری از این مراسم به شعر خوانی استاد صائم کاشانی اختصاص داشت. این شاعر بنام و مدیر انجمن سخن کاشان یکی از چکامه های وطنی خود را درباره ایران خواند. اجرای برنامه سرود و نقالی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان این مراسم هم از ۲۰ تن از فعالان فرهنگی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به پاس کوشش های فرهنگی و هنری ایشان در طول یک سال  گذشته، با «نشان فردوسی» تقدیر شد.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا