اخبار آران و بیدگل

آران و بیدگل فاقد زیر ساخت لازم برای اشتغال بانوان

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی آران وبیدگل گفت: این شهرستان از زیر ساخت های لازم برای اشتغال بانوان جویای کار برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آران وبیدگل، حسن اربابی با بیان اینکه تشویق و جذب کارآفرین برای سرمایه گذاری در منطقه نیازمند حذف بروکراسی اداری و مسئولیت پذیری و همراهی بیشتر برخی از نهاد های اجرایی و خدماتی شهرستان است افزود: توسعه کارآفرینی در شهرستان مستلزم ارائه ایده و سرمایه گذاری جهت تولید است و برای صنعتگر تحمل ریسک و مخاطره و پیمودن پیچ وخم های اداری پذیرفتنی نیست.

وی افزود: شهرستان آران وبیدگل از جمله شهرهای کشور است که دارای شاخص های مختلف اقتصادی،فرهنگی واجتماعی است،ولی متاسفانه با تکیه بر اقتصاد تک محصولی و نساجی از ورود به  سایر بخش های پررونق  اقتصادی نظیر صنایع غیر از نساجی و گردشگری وکشاورزی بازمانده است.

اربابی سهم بانوان شهرستان در تولید را با وجود تحصیلات دانشگاهی و تلاش های فراوان بخش های دولتی وخصوصی بسیار اندک دانست و تصریح کرد:علیرغم اینکه شرکت های متعددی در زمینه نساجی در حال فعالیت هستند، ولی به دلیل شرایط و ضوابط خاصی که برای کار در این شرکت ها وجود دارد،امکان حضور برای بیشتر زنان میسر نیست.

وی تصریح کرد: تلاش برای خروج از اقتصاد تک محصولی و حرکت به سمت و سویی که امکان ورود کارآفرین برای سرمایه گذاری در بخش مورد نیاز صنایع مانند تربیت نیروی کار در زمینه های تعمیرات و نگهداری قطعات ماشین های تولید فرش و نساجی، متخصصین طراحی و کارشناسان بازاریابی، مدیر فروش، مالی و اداری فراهم شود،ادامه دارد تا ضمن رفع مشکلات پیش روی مراکز تولیدی، بستر مناسب تری برای ایجاد اشتغال بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی آران وبیدگل روند رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی را منطبق بر قوانین مصوب، سرعت و عدالت دانست و خاطرنشان کرد: اداره کار در جایگاه مجری قوانین می بایست ضمن صیانت از جایگاه نیروی انسانی شاغل در بنگاه های اقتصادی و تولیدی در راستای ارتقا فرهنگ کار، اشتغال پایدار و رضایت مدیران صنایع و رعایت اصل سه جانبه گرایی گام بردارد.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا