دسته‌بندی نشده

«تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» شعار هفته تکریم و منزلت سالمندان

رئیس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» به عنوان شعار هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان انتخاب شده است.

اعظم باقری گفت: «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» به عنوان شعار هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان انتخاب شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل افزود: حضور سالمندان در جامعه به قدری ارزشمند است که جامعه جهانی یک روز را به عنوان روز گرامیداشت مقام سالمند نامگذاری کرده و ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان نامگذاری شده است.

 

تصریح کرد: یکی از تحولات جمعیتی در ایران، مسئله سالمندی هست که حتماً باید مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان جامعه قرار بگیرد و بایستی برنامه های مدونی برای اینکه سالمندان سالم بمانند و در عرصه اجتماع موثر واقع بشوند و حضور جدی و مشارکت اجتماعی داشته باشند برنامه ریزی شود که بتوانیم پیامدهای مثبت سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی را در این راستا داشته باشیم.

 

باقری اظهار امیدواری کرد: با استفاده از فرصت ها و انجام فعالیت های ویژه در هفته سلامت سالمندان شاهد جامعه سالمندی فعال تر و سالم تر، با تاب‌آوری بیشتر در جامعه باشیم.

 

وی ادامه داد: چهارشنبه ششم مهر، با عنوان «روز رسانه، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی»، پنج شنبه هفتم مهر با عنوان «روز آموزش و توانمندسازی» و روز جمعه هشتم مهرماه جاری با عنوان «روز خانواده و جامعه دوستدار سالمند» نامگذاری شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: روز‌های شنبه و یکشنبه نهم و دهم مهر نیز به ترتیب عناوین «روز تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» و «روز مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی» انتخاب شده است.

 

وی یاد آور شد: همچنین «روز حمایت‌های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی» عنوان روز دوشنبه یازدهم مهر و «قانونگذاری، سیاست گذاری و راهبری امور سالمندان» عنوان آخرین روز از هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا