اخبار آران و بیدگل

ثبت حسینیه «اوبه» آران و بیدگل در فهرست میراث فرهنگی کشور

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل از ابلاغ ثبت حسینیه «اوبه» این شهرستان در فهرست میراث فرهنگی کشور از سوی وزیر میراث فرهنگی به استاندار اصفهان خبر داد.

سید حسن چاکری بادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی طی نامه‌ ای ، مراتب ثبت حسینیه «اوبه» (وزیر) شهرستان آران و بیدگل در فهرست میراث فرهنگی کشور را به استاندار اصفهان ابلاغ کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل افزود : در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان به دکتر عباس رضائی استاندار اصفهان، مراتب ثبت ۸ اثر فرهنگی‌ تاریخی از جمله حسینیه اوبه(وزیر) که در محله دربند، جنب بازار سرکوچه یخچال واقع شده و به شماره ۳۳۲۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است را ابلاغ کرده است.

چاکری بادی عنوان کرد : اثر فرهنگی‌ تاریخی حسینیه اوبه (وزیر) تحت حفاظت و نظارت اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل می باشد و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل تصریح کرد: مرمت و باز‌سازی این اثر تاریخی صرفا با تأیید و نظارت اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل ممکن خواهد بود.

چاکری افزود: حسینیه تاریخی اوبه(وزیر) با مساحت ۱۱۰ متر مربع در دو طبقه در دوره قاجاریه احداث شده است.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۰ اثر به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است./

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا