اخبار آران و بیدگلاخبار فرهنگیاسلاید شو اصلی

رونمایی از موکب پروار اثر جدید هنرمند آران و بیدگلی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از رونمایی اثر جدید هنرمند آران و بیدگلی به نام «موکب پرواز» خبر داد.

به گزارش نسل فردای آران و بیدگل میثم نمکی گفت: خلق اثر جدید سعید بوجار آرانی هنرمند آران و بیدگلی با سبک فانتزی و منحصر به فرد در تکنیک «سماع خط» (ترکیب خط و نقاشی) به مناسبت مبعث نبی اکرم (ص) به اتمام رسید

آثار مجموعه «سماع خط» بازنمایی تصویری از اندیشه‌های شاعرانه و ذوقی عرفان مولوی است مجموعه‌ای که با حفظ هویت شرقی و در عین گرایش به سادگی نمونه‌ای از هنر مدرن و مینی‌مال ایرانی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: سعید بوجار آرانی کارشناس مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اثر جدید هنری خود را به عنوان عیدی به همه ارادتمندان پیامبر رحمت و مهربانی تقدیم کرد.

او می‌گوید: اثر «موکب پرواز» از سری طر‌ح‌های سماع خط در ابعاد ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر با تکنیک استفاده از قلم راپید، ماژیک و روان نویس‌های رنگی روی مقوای گلاسه معمولی خلق شده است.

بنا به گفته او، برای خلق این اثر هنری بیش از ۴٠ ساعت کار مفید به عدد سن چهل سالگی پیامبر (ص) صرف شده است.

نمکی همچنین گفت: خالق اثر «موکب پرواز» دارای درجه هنری از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی موسس نخستین آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان آران و بیدگل است که با سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت در امر آموزش هنر مفتخر به پروانه مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری با درجه یک و پروانه دائمی فعالیت شده است.

او می‌گوید: رویداد فرهنگی هنری سماع خط در شهرستان آران و بیدگل برای سعید بوجار آرانی در بین هنرمندان مطرح حوزه هنر‌های تجسمی به عنوان نخستین‌ها قلمداد می‌شود.

همچنین هنرمند آران و بیدگلی با تقدیر از همکاری مریم خرمشاهی، شاعر توانا و برجسته معاصر کاشان برای انتخاب نام آثار وی گفت: هدیه معنوی این اثر را در آیینی به پاسداشت و تجلیل از مقام نماینده، ولی فقیه در منطقه و امام جمعه شهرستان کاشان تقدیم خواهد کرد.

سعید بوجار آرانی گفت: با وجود شرایط کرونایی از ۲ سال گذشته تا کنون شمار آثار قابل توجهی خلق کرده و امیدوار است با فراهم شدن شرایط بهتر بتواند در اولین فرصت نسبت به برپایی دومین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «سماع خط ۲» برای بازدید علاقمندان اقدام کند.

سعید بوجارآرانی که دانش آموخته کاردان فنی عمران از دانشکده فنی تبریز و نیز دانش آموخته کارشناسی مهندسی معماری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان است در حال حاضر به عنوان کارشناس مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلام کاشان مشغول به خدمت است.

او تاکنون بیش از ۱۵۰ اثر هنری در سبک جدید از سری طرح‌های «سماع خط» خلق کرده است و نزدیک به ۲۰ نمایشگاه انفرادی در کشور برگزار کرده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا