اخبار آران و بیدگل

ریحانه مبینی و حقی که ضایع می شود!!

🔺المپیک قله ورزش جهان است. مسابقاتی که هر چهارسال یک بار با حضور بهترین ها برگزار می شود. از اول مرداد ۱۴۰۰  شهر توکیو میزبان این مسابقات است.
🔹برای رسیدن به المپیک ۲ راه وجود دارد. راه اصلی و شیوه تشویقی. راه اصلی این است که یک ورزشکار ورودیه المپیک را به دست بیاورد مثلا می گویند هر ورزشکار مردی در رشته پرتاب دیسک بیش از ۶۷ متر بیاندازد حق ورود به المپیک را دارد.یا اینکه در مسابقات انتخابی سهمیه به دست بیاورد.مثلا در رشته های کشتی یا تکواندو.
🔸اما علاوه بر این روش، کمیته جهانی المپیک برای گسترش ورزش در جهان سهمیه هایی در رشته هایی به برخی از کشورها می دهد .
🔹 امسال این سهمیه در رشته دو و میدانی ایران،  سهم بانوان است.کمیته ملی المپیک  ایران برای فرستادن یک ورزشکار بانو در رشته دو و میدانی ۲ گزینه پیش رو داشته است اولین آنها ریحانه مبینی از آران و بیدگل است.او در شهریور ۱۳۹۹ رکورد ۴۴ ساله پرش طول را شکست. علاوه بر این رکوردهای پرش طول داخل سالن و حتی پرش ۳ گام توسط این بانوی ۲۱ ساله شکسته شد. گزینه دوم فرزانه فصیحی از شهر اصفهان است. فصیحی ۲۹ سال دارد واین یعنی در دوهای سرعت درپایان عمر ورزشی به سر می برد.فصیحی حدود یک سال است با حمایت مسئولین در  کشور صربستان است و در رقابتهای مختلف اروپایی حاضر است و اکنون در دوی صد متر بانوان در جایگاه ۱۸۸ بهترین های جهان است.
🔸تمرینات ریحانه مبینی در ورزشگاه همیشه در دست تعمیر تختی ( خوروش)  و در جایگاه ۱۷۷ بهترین های جهان است. همه چیز به نفع ریحانه مبینی است تا به عنوان نماینده المپیک برود. اما مسئولان کمیته ملی المپیک ایران نام فصیحی را برای اعزام اعلام کردند! .
🔹شاید مسئولین آران و بیدگل فقط یکی دو روز فرصت داشته باشند این حق را به صاحبش بازگردانند. آیا امیدی هست؟!!!

✍( علیرضا توحیدی _منادی شهر – یک شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۰ )

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا