اخبار آران و بیدگل

سرپرست شبکه بهداشت: نیمی از سالمندان آران و بیدگل واکسن کرونا زدند

کاشان – ایرنا – سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: نزدیک به ۵۰ درصد سالمندان این شهرستان از آغاز طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون واکسن زدند.

اعظم باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج هزار و ۲۳۰ نفر در این شهرستان از آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون واکسن دریافت کردند که از این تعداد، چهار هزار و ۹۸ نفر را سالمندان بالای ۶۰ سال و بقیه را کارکنان بهداشتی و درمانی، بیماران خاص، پاکبانان، بنیاد شهید و معلولان ذهنی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: اکنون میانگین تزریق واکسن به ‌سالمندان بالای ۸۰ سال در آران و بیدگل نزدیک ۵۱ درصد، ۷۰ تا ۸۰ سال حدود ۴۱ درصد و ۶۵ تا ۷۰ سال نردیک ۲۰ درصد است که همچنان هم ادامه دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان اینکه درصد واکسیناسیون سالمندان در شهرهای تابعه سفیدشهر، نوش آباد و ابوزیدآباد از مرکز این شهرستان کمتر است، ادامه داد: در مجموع میانگین واکسیناسیون سالمندان آران و بیدگل از میانگین کشوری پایین‌تر و ضروری است در این زمینه اعتمادسازی‌های لازم انجام شود تا شاهد افزایش شمار افراد واکسینه باشیم.

وی با بیان اینکه برای افزون بر ۵۰۰ نفر از جمعیت هدف در آران و بیدگل واکسن نوبت دوم تزریق شده است، ادامه داد: با ورود به مرحله واکسیناسیون همگانی از همه امکانات شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برای این مهم بهره گرفته می‌شود و بر پایه اولویت‌های اعلام شده مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت.
باقری تصریح کرد: در مرحله واکسیناسیون عمومی همچنان نیازمند همکاری و همراهی همه اقشار جامعه خواهیم بود و همچنان بر تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید می‌شود.
وی با بیان اینکه هیچ نگرانی، محدودیت و کمبودی برای واکسیناسیون افراد واجد شرایط وجود ندارد، ادامه داد: واکسن کرونا به تعداد کافی تامین شده است و واکسیناسیون افراد واجد شرایط تا تزریق واکسن به آخرین فرد ادامه خواهد داشت.
آزمایش مثبت کرونا برای سه هزار و ۳۰۰ نفر
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان اینکه کشور و شهرستان همچنان درگیر ویروس کرونا است، گفت: در آران و بیدگل تا کنون ۹ هزار و ۹۰۰ بیمار با مشکل تنفسی به بیمارستان و مرکزهای سرپایی مراجعه کردند که آزمایش سه هزار هزار و ۳۰۰ نفر مثبت بوده است.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا