اخبار آران و بیدگل

صادرات کالای غیرنفتی آران و بیدگل ۱۰۰ درصد افزایش یافت

✔رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: صادرات کالای غیرنفتی در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

✔امیر عباس شاکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱۳ میلیون و ۷۷۲ هزار دلار کالا در بهار امسال از این شهرستان به مقصد بیش از ۱۰ کشور جهان صادر شده است.

✔وی ادامه داد: وزن این کالاها حدود ۱۴۹ میلیون و ۶۸۲ کیلوگرم بود و میلگرد و فرش ماشینی به ترتیب بیشترین سهم را از کالاهای صادراتی داشتند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل خاطر نشان کرد: سهم میلگرد و فرش ماشینی از صادرات آران و بیدگل به ترتیب ۸۰ و ۱۵ درصد و سایر کالاها پنج درصد بود.
شاکری با بیان اینکه بیشترین صادرات کالا از آران و بیدگل به ترتیب به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و امارات بود، اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی و گلیم سال گذشته در این شهرستان تولید شد.
این مسوول با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کارخانه فرش ماشینی دارای مجوز بهره‌برداری در آران‌وبیدگل یادآور شد: افزون بر ۵۰ درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود که این مهم آران و بیدگل را به قطب تولید این کالا در ایران و حتی جهان پس از شهر افزون بر ۲ میلیون نفری غازی آنتپ ترکیه تبدیل کرده است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌ و بیدگل اظهار داشت: این شهرستان با وجود تحریم‌های ظالمانه، کمترین میزان تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور را دارد و نرخ بیکاری در آن نزدیک به پنج درصد است.
وی با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول تصریح کرد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در آران و بیدگل، توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل پیشتر در گفت و گو با ایرنا گفته بود: ۲۰۷ میلیون و ۱۳۲ هزار دلار کالای غیرنفتی در سال ۱۳۹۹ از این شهرستان به مقصد کشورهای دیگر صادر شده است.
اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل نیز نهم آذر ۹۹ به ایرنا گفته بود: نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی با وزن تقریبی حدود ۸۰۰ میلیون کیلوگرم از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به سایر کشورها صادر شده است که از جایگاه ویژه این شهرستان در اقتصاد کشور حکایت دارد.
افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعال است که بیشتر آنها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا