اخبار آران و بیدگلاخبار فرهنگیاسلاید شو اصلیعنوان داغ

فقر فضای مناسب برای ارائه «هنر»، مهم ترین مشکل هنرهای تجسمی آران و بیدگل

«سعید ضابطی» در حاشیه گشایش نمایشگاه «خط و رنگ» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل مظهر هنرهای فردی و اجتماعی همچون فعالیت های قرآنی، ادبی و هنرهای تجسمی است و باید بیش از پیش به هنرمندان این حوزه توجه و خدمت رسانی شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: افتخار خدمت در شهری نصیبم شده که شهر نمونه قرآنی ، پایتخت فرش ماشینی کشور و دارای هنرمندانی از جنس مقاومت است ، کویر نماد سخت کوشی و هنرمند نماد روح لطیف خداست.
سعید ضابطی به مشکلات هنرمندان این شهرستان اشاره کرد و گفت: فقر فضا و نداشتن مکانی ثابت برای عرضه آثار هنری مشکل اصلی جامعه هنری بویژه هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی آران و بیدگل است.
وی افزود: در این زمینه با همکاری شهرداری و شورای شهر به دنبال تامین زمین برای احداث نمایشگاه ثابت و دائمی هنر در شهرستان هستیم تا هنرمندان برای ارائه هنر خود با مشکلات کمتری مواجه شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه هنر، روح انسان را جلا می دهد، عنوان کرد: هدف ما ادامه و پیوستگی نمایشگاه ها در سطح شهرستان است تا بتوانیم با تداوم این نمایشگاه ها به هنر و هنرمند بها دهیم و رونق روز افزون هنر را در سطح شهرستان و استان شاهد باشیم.
ضابطی افزود: همواره با تمام توان حامی و پشتیبان هنرمندان خواهم بود تا شاهد رشد و پویایی فرهنگ و هنر در آران و بیدگل باشیم.
این مسؤول اظهار داشت: در حال جمع آوری اطلاعات کامل و سرشماری کامل هنرمندان شهرستان جهت تهیه بانک اطلاعات هنرمندان هستیم و امیدواریم تا پایان سال و حتی زودتر از آن، کلیه هنرمندان شهرستان را شناسایی و برای رفع مشکلات جامعه هنری شهرستان قدم برداریم، این کمترین خدمت ما به عنوان متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل به جوانان هنرمند است.
ضابطی اظهار امیدواری کرد: با برپایی این نمایشگاه ها در شهرستان بتوان ظرفیت های هنری هنرمندان را کشف و به جامعه معرفی کرد وشاهد هنرنمایی بیشتر جوانان کویر مرکزی ایران باشیم.
هشتمین نمایشگاه گروهی آثار نقاشی هنرجویان آموزشگاه آزاد هنری فانوس با عنوان نمایشگاه «خط و رنگ» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، حوزه هنری و شورای اسلامی شهر آران و بیدگل در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دائر شده و تا نهم تیرماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدید عموم است.
در این نمایشگاه بیش از ۱۳۰ اثر نقاشی از ۳۰ هنرجوی آموزشگاه آزاد هنری «فانوس» به نمایش گذاشته شده است.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا