اخبار آران و بیدگل

پاسکاری کاشان و آران و بیدگل بر سر حریم، مردم را سردرگم و ناراضی کرده است.

 ✅شهرستان آران و بیدگل باید در وهله اول از تمامیت ارضی خود دفاع کند. طسمیجان و مسجدالحسین پاره تن سفیدشهر است

🔷رئیس شورای اسلامی سفید شهر در نشست با جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه اختلافات مرزی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل تنها محدود به سفیدشهر نیست، اظهار داشت: چند مزرعه روستای یزدل، ابوزیدآباد و منطقه یحیی آباد نیز بخشی از این چالش هستند و این مشکل بایستی بصورت اساسی و برای کل شهرستان حل شود.

🔶محمد جواد حجتی با انتقاد از اینکه دغدغه مسئولان شهرستان بیشتر بر روی مساله منطقه یحیی آباد متمرکز شده است، افزود: پنج هزار هکتار از شش هزار هکتار مساحت سفیدشهر در محدوده کاشان واقع شده است و این میزان اراضی نزدیک به هشت برابر وسیع تر از اراضی اختلافی در یحیی آباد است.
🔷وی خاطرنشان کرد: سفیدشهر از سه جهت شمال، جنوب و شرق به دلیل وجود اراضی منابع طبیعی و حریم روستاهای اطراف، محدود شده و مساله حریم، توسعه اقتصادی سفیدشهر را با مشکلی جدی مواجه ساخته است و این مساله موضوعی صرفا سیاسی نیست.

🔶وی تنها محدوده قابل توسعه سفیدشهر را سمت غربی این شهر ذکر کرد و گفت: هر اتفاق اقتصادی، توسعه جغرافیایی و یا سرمایه گذاری که بخواهد در سفیدشهر رقم بخورد با مساله حریم مواجه می شود و نهادهای شهرستان کاشان و آران و بیدگل در این زمینه همواره توپ را به زمین یکدیگر پاسکاری می کنند و این مساله مردم را سردرگم و ناراضی کرده است.
🔷حجتی تاکید کرد: چرا باید سه شاهراه اساسی اتوبان، کنارگذر و راه آهن از حوالی سفیدشهر بگذرد ولی امکان هیچ گونه بهره برداری اقتصادی برای مردم این شهر و شهرستان آران و بیدگل وجود نداشته باشد؟
🔶وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از اراضی قانونی سفیدشهر در محدوده کاشان واقع شده خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل یا باید اراضی قانونی سفیدشهر به آران و بیدگل ملحق شود یا اینکه اگر اراده ای برای این کار وجود ندارد، ۲۰ درصد کنونی اراضی نیز تحت اختیار کاشان قرار گیرد.


🔷وی گفت: تمامی اراضی سفیدشهر که در حال حاضر در محدوده کاشان واقع شده در سال ۱۳۷۵ طبق مصوبه هیات وزیران به شهرستان آران و بیدگل الحاق شده و این اراضی جزو ۸۶ نقطه ایست که در مصوبه بعنوان اراضی سفیدشهر به رسمیت شناخته شده است.

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر با تاکید بر اینکه شهرستان آران و بیدگل باید در وهله اول از تمامیت ارضی خود دفاع کند، گفت: اقدامی نیست که برای رفع این مساله انجام نداده باشیم، پیگیری یی نیست که نکرده باشیم و قولی نیست که نگرفته باشیم، ولی تا کنون هیچ اقدام عملی از سوی دو فرمانداری شهرستان برای رفع مساله صورت نگرفته است.

🔷وی اذعان کرد: شورای شهر و شهرداری سفیدشهر، به درخواست فرماندار وقت آران و بیدگل، ۱۳ کیلومتر از اراضی کشاورزی سفیدشهر را با کسب رضایتِ بدون چشمداشتِ ۴۰۰ کشاورز این شهر برای آزادسازی مسیر کنارگذر اختصاص داد تا این شهرستان از بن بست جغرافیایی رهایی یابد.


🔶وی ادامه داد: این در حالی است که مردم این منطقه از بسیاری از امکانات بی بهره هستند و حتی در میان پست های مسئولیتی رسمی شهرستان جایگاهی ندارند.
🔶حجتی تاکید کرد: ما تمامی اراضی سفید شهر بویژه مزارع طسمیجان و مسجدالحسین را پاره تن خود می دانیم و هیچ گاه از حق قانونی مردم برای بهره برداری از اراضی آبا و اجدادیشان کوتاه نمی آییم.

🔷عضو دیگر شورای اسلامی سفید شهر نیز در این نشست اظهار داشت: تمامی مراجع ذی صلاح قانونی در زمینه حریم، حق را به سفیدشهر داده اند و این مساله باید توسط فرمانداران دو شهرستان حل شود.
🔶عباس قوامی افزود: عدم توجه مسئولان شهرستان به مساله حریم، مشکل اساسیِ رفع نشدن این مساله است و اگر عزمی جدی وجود داشته باشد می توان مشکل را رفع کرد.
🔷وی تاکید کرد: ما با هیچ مسئول، ارگان و یا نهادی مشکلی نداریم و صرفا خواسته ی ما برخورداری از حق قانونی مردم سفیدشهر است.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا