اخبار آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل:سیلاب و تگرگ ۴۸ میلیارد تومان به مزارع کشاورزی آران‌ و بیدگل خسارت‌ زد

🔹️مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: سیلاب و تگرگ روزهای گذشته برپایه برآوردهای انجام شده نزدیک به ۴۸ میلیارد تومان به مزارع آران و بیدگل خسارت زد.

🔹️به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جواد محمدی مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: بارندگی‌های شدید و بی‌سابقه همراه با بارش تگرگ در روز‌های گذشته موجب جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارت‌های زیادی به مزارع شهر ابوزیدآباد و روستای محمدآباد بخش کویرات شد.

🔹️مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل ادامه داد: در مجموع این خسارت‌ها به سطح یک‌هزار و ۲۱۰ هکتار از مزارع زیر پوشش ۳۰ حلقه چاه خسارت زد که عمده خسارت به مزارع زیر پوشش ۲۴ حلقه چاه در روستای محمدآباد و بقیه به مزارع زیر پوشش ۶ حلقه چاه در ابوزیدآباد بود.

🔹️او گفت: وقوع سیلاب و تگرگ به ۶۵۰ هکتار از  مزارع جو نزدیک به ۷۰ درصد خسارت، به ۴۸۰ هکتار از مزارع پسته حدود ۵۰ درصد خسارت و به ۸۰ هکتار از مزارع گندم نزدیک به ۴۰ درصد خسارت زد.

🔹️محمدی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان اظهار کرد: ۸۰ درصد مزارع آسیب‌دیده در سیلاب و تگرگ اخیر بیمه محصولات کشاورزی نبودند که ضروری است کشاورزان و دامداران به این مهم توجه کنند تا در دریافت خسارت دچار مشکل نشوند.

🔹️ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات از توابع آران و بیدگل در ۳۰ کیلومتری شمال شرق این شهرستان قرار دارد. شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، سه هزار هکتار زمین باغی و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی دارد.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا