اخبار آران و بیدگل

۱۵ حادثه در منطقه‌های کویری آران و بیدگل امدادرسانی شد

کاشان – ایرنا – رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: ۱۵ ماموریت امدادرسانی به حوادث در منطقه‌های کویری این شهرستان در بهار امسال از سوی پایگاه امداد و نجات هلال احمر انجام شد.

مهدی کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این حادثه‌ها تصادف و واژگونی در منطقه های کویری بود که منجر به امدادرسانی و انتقال هشت مصدوم به مرکزهای درمانی از سوی کارکنان هلال احمر شد.
وی ادامه داد: هفت نفر ‌گمشده در کویر هم‌ طی عملیات‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آران و بیدگل به سلامت پیدا شدند.
به گفته وی، جمعیت هلال احمر آران و بیدگل یک پایگاه امداد و نجات موقت در ابتدای جاده مرنجاب دارد که به طور شبانه‌روزی، هر نوبت کاری سه نفر از نجاتگران آموزش دیده، آماده ماموریت‌های امدادی با تجهیزات لازم و یک دستگاه آمبولانس شاسی بلند هستند.
رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل با بیان اینکه علت بیشتر حوادث منطقه مرنجاب ناآشنا بودن گردشگران به منطقه است، اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات موقت جمعیت هلال احمر این شهرستان در ورودی مرنجاب، به طور متوسط سالانه ۵۰ ماموریت امداد و نجات دارد.
به گزارش ایرنا، منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.
این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا