اخبار آران و بیدگلاخبار اقتصادیاسلاید شو اصلی

آران و بیدگل از اقتصاد تک محصولی خارج می شود

مجتبی محلوجی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آران و بیدگل، روز صنعت و معدن را یادآور شد و گفت: به دنبال آن هستیم تا با برنامه ریزی و ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری در راستای استقرار صنایع پایین دستی فولاد، شهرستان را از اقتصاد تک محصولی خارج کنیم.

وی افزود: صنایع پایین دستی فولاد رشته‌های گوناگونی را دربر می‌گیرد که با استقرار آنها در آران و بیدگل، این شهرستان از اقتصاد تک محصولی خارج شده و در کنار افزایش اشتغال، توسعه پایدار منطقه رقم خواهد خورد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل بیان کرد: این شهرستان به نسبت جمعیت، رتبه نخست کارگری و رتبه بالای استقرار صنایع را در سطح استان اصفهان دارد و بر همین اساس توجه بیش از پیش دولت به بخش صنعت آن ضروری می‌نماید.

وی رتبه دوم صادرات محصولات فولادی از آران و بیدگل را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون صادرات فولادی این شهرستان نزدیک به ۱۱ میلیون و ۸۰۸ هزار دلار به چندین کشور خارجی از جمله آذربایجان، افغانستان، امارات، عراق، قطر و گرجستان بود.

محلوجی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کارخانه فرش ماشینی با مجوز بهره برداری در آران و بیدگل اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد فرش ماشینی کشور (سالانه افزون بر ۴۵ میلیون مترمربع) در این شهرستان تولید می‌شود که آن را به قطب تولید فرش در ایران و حتی منطقه تبدیل کرده است.

وی پیش تر آران و بیدگل را واجد کمترین میزان تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور را دانسته و نرخ بیکاری این شهرستان را نزدیک به پنج درصد اعلام کرده بود.

معاون بهره برداری مجتمع فولاد کویر هم در این نشست به ضرورت توسعه صنایع پایین دستی فولاد در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: صنایع پایین دستی فولاد افزون بر ۱۰۰ شاخه است که کوچک و پاک به شمار می آیند و از جمله الکترودسازی، قطعه سازی، تولید کابل، پیچ و مهره را شامل می‌شود.

محسن رشیدی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرک صنعتی فولاد در آران و بیدگل ادامه داد: توسعه صنایع پایین دستی فولاد، توسعه پایدار این شهرستان را به همراه خواهد داشت.

تنها مجتمع تولید فولاد واقع در شهرستان آران و بیدگل، با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن فولاد در سال ۸۶ راه اندازی شد و با فعالیت خط دوم، به ظرفیت اسمی سالانه ۹۰۰ هزار تن رسید.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل با برخورداری از ظرفیت افزون بر ۸۰۰ واحد صنعتی فعال در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

۱۰ تیرماه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا