اخبار آران و بیدگلاخبار بخش کویراتاخبار فرهنگیاسلاید شو اصلیعنوان داغ

چاپ کتاب آران و بیدگل در آیینه تاریخ با موضوعات منحصر به فرد

حسن فیروزی بخشدار سابق بخش کویرات(۱۳۷۶) از چاپ کتاب آران و بیدگل در آیینه تاریخ  در ۶۳۰ صفحه خبر داد

به گزارش نسل فردا و به نقل از خبرگزاری برنا از کاشان؛ فیروزی آرانی بخشدار سابق بخش کویرات(۱۳۷۶) از چاپ کتاب آران و بیدگل در آیینه تاریخ  در ۶۳۰ صفحه خبر داد .
حسن فیروزی آرانی بیان داشت:این کتاب در ۶۳۰ صفحه؛۱۳ فصل مشتمل بر۲۷۶ تصویر و ۵۳ جدول نگاشته شده است.
فیروزی آرانی در ادامه افزود : فصل اول تا دوازدهم این کتاب مربوط به تاریخ اجتماعی سیاسی و اقتصادی گذشته آران و بیدگل تا سال ۱۳۵۷ شامل منابع طبیعی؛ کشاورزی؛ مزارع قنوات؛ آداب و رسوم ازدواج و مراسمات مربوط به آنها؛ پیدایش برق و آب شرب بهداشتی؛ تلفن؛ صنایع شعربافی؛ قالی بافی و عوامل مرتبط با آن هاو تاریخ حمل و نقل و نوع وسایل نقلیه آن سالها می پردازد.
اولین بخشدار بخش کویرات آران و بیدگل در ادامه افزود موضوعات و سوژه های نظیر: دریاچه نمک؛ دروازه ها رودخانه ها؛ تاسیس آموزش و پرورش رسمی و مکتب خانه ها؛ پیشینه ایثارگری و مبارزات مردمی از سال ۱۳۴۰؛ ترور نافرجام شاه؛ دین؛ زبان؛ مذهب ؛تاریخ؛ مشاهیر؛ شعرا؛ علما و فرهیختگان؛ زلزله در گذشته تاریخ منطقه کاشان؛ وجه تسمیه و آران و بیدگل در سفرنامه های جهانگردان فرانسوی و ایتالیایی؛ وقف نامه ها؛ جمعیت؛ مساحت نیز در فصول مختلف به آن پرداخته شده است.
ایشان در ادامه افزود به جهت بالا بردن کیفیت  آماری کتاب! نام ادارات و اسامی مسئولین فعلی و قبلی آن  به همراه معرفی اسامی مسئولین کشوری و استانی همراه با تصاویر و مستندات فهرست اماکن اشخاص و غیره در فصول ۱۳ گانه کتاب گنجانده شده است.
فیروزی در پایان افزود فصل ۱۳ این کتاب از هیجان انگیزترین و خاص ترین موضوعات سالهای اخیر شهرستان که مربوط به نحوه پیگیری و چگونگی شهرستان شدن از سال ۶۸ تا ۷۵ ؛ وتاسیس بخشداری و شهرداری آران و شهرداری بیدگل؛نمایندگان مجلس شورای ملی از مشروطیت در کاشان ومجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل وجه تسمیه از قرن سوم و چهارم هجری و شهرداری گل آرا و اسامی انجمن ها و حاکمان کاشان تا پایان سال ۵۷ میباشد.
لازم به ذکر است معاون فرمانداری نطنز از ۱۳۸۴ الی۱۳۸۸ آخرین مسئولیت جناب فیروزی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا