اخبار آران و بیدگل

تجلیل از کهن کسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای آران و بیدگل

رئیس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل خبر داد؛

تجلیل از کهن کسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای آران و بیدگل
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل از تجلیل از ۱۵ تن از کهن کسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای این شهرستان خبر داد.

ابوذر فردنژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طی مراسمی از ۱۵ تن از کهن کسوتان رتبه ۹ (زنگ و ضرب  از درب زورخانه ) ورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان آران و بیدگل تجلیل شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل افزود: در این مراسم که در دفتر هیئت پهلوانی و زورخانه ای شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، ۱۵ نفر از کهن کسوتان ورزش زورخانه ای شهرستان دارنده رتبه ۹ تجلیل شدند.

فردنژاد اضافه کرد: ماشاله صنعت پور ، حاج محمد روحانی ، سید تقی حسین زاده، عبداله ذاکری، حسین بهروان ، حسن فرهمند، رحمت اله اسدپور، ماشااله پهلوانیان، حاج عباس مشهودی ، نعمت اله قربانپور، علی اکبر آزادپور، حاجی قنبری ، احمد سفارشی ، حاجی شیرینکار ، رحمت اله شمس آبادی ، حاج آقا خندان از جمله کهن کسوتان شهرستان آران و بیدگل بودند که در این مراسم تقدیر شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل با بیان اینکه ورزش پهلوانی ظرفیت آن را دارد که نماد بزرگ انسانیت و پاکی و رشد و نمو فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد، خاطر نشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای از ورزش های مورد توجه مردم آران و بیدگل است تا جایی که در گذشته برای رفع بسیاری از مشکلات خانوادگی ، محلی و حتی شهری از کهن کسوتان و مرشدان و پهلوانان استفاده می شد.

فردنژاد افزود: تاکنون بیش از ۱۳۲ ورزشکار باستانی و زورخانه ای در سطح شهرستان رتبه بندی شده اند که از این تعداد ۳۲ نفر با رتبه های ۷ و ۸ و ۹ و با سوابق بالای ورزش پهلوانی و زور خانه ای هستند.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا