اخبار آران و بیدگل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان: کرونای انگلیسی بر کاشان می‌تازد

♨️سیدعلی رضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با کاشان فردا گفت:
♨️بر اساس داده‌های کیت تشخیص کرونا که توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان به جامعه سلامت تقدیم شد، حداقل ۶۰ درصد از نمونه‌هایی مثبت، به کرونای انگلیسی مبتلا بوده‌اند. می‌گویم حداقل چون شاید آمار بیشتر از این مقدار باشد.

♨️سرعت انتشار ویروس بسیار بالا رفته است. تعداد افراد بستری ما در یک هفته دوبرابر شد. روزانه حداقل ۱۲۰ مورد مثبت شناسایی می کنیم. اینها همه نشان می دهد که کرونای انگلیسی در جامعه کاشان جولان می دهد.

♨️کم بودن تعداد فوتی‌ها در هفته‌های گذشته سبب سهل انگاری در جامعه شد. مشکل ما این است که کرونا را با تعداد فوتی های آن می شناسیم. اگر فوتی زیاد باشد می گوییم بحران ایجاد شده است و الا می گوییم خبری نیست.

♨️تعداد کم بودن فوتی ها نتیجه زحمات کادر بهداشت و درمان است. حوزه بهداشت ما خوب و سریع دارد افراد مبتلا را تشخیص می دهد، حوزه درمان خوب درمان می کند و اینها سبب کاهش فوتی‌ها شده است.

♨️متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که ما چوب زحماتمان را می‌خوریم. کادر بهداشت و درمان برای حفظ جان مردم تلاش می کنند، عده ای می گویند حالا که فوتی نداریم پس خبری نیست.

♨️هر نهاد عمومی و همچنین کارخانه ها و شرکتها با یک اداره مرتبط هستند و همان اداره موظف است که نظارت‌های مرتبط با این صنف را انجام دهد و اینطور نیست که نظارت فقط وظیفه مرکز بهداشت دانشگاه باشد. مرکز بهداشت ما باید بر حسن اجرا نظارت کند. نظارت ادارات به زیرمجموعه خود جزء وظایفی است که در ستاد ملی کرونا برای آنان تعیین شده است.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا