اخبار اجتماعی

آموزش و پرورش دانایی را به دارایی تبدیل کند

به گزارش  نسل فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، ، دکتر «اسماعیل بایبوردی» در مراسم بزرگداشت مقام معلم در روستای حسین آباد ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات آران و بیدگل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری(ره) گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است و در زمینه آموزش و پرورش این شعار به این مفهوم است که آموزش و پرورش بتواند دانایی و علم را به توانایی و دارایی و ثروت تبدیل کند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نقش دانش آموزان و معلمان را در توسعه و پیشرفت کشور بی بدیل و کلیدی خواند و افزود: مدارس و معلمان و دانش آموزان، پیشتاز توسعه و پیشرفت پایدار در کشور هستند و آموزش و پرورش در واقع باید بتواند دانایی را به توانایی،کارآمدی و توانمندی تبدیل کند.

بایبوردی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان باید بتوانید با علم آموزی و دانش اندوزی نشاط اجتماعی و امید آفرینی را برای جامعه به ارمغان بیاورید و کشور را به سمت و سوی تعالی و پیشرفت هدایت کنید و برای توسعه و پیشرفت کشور برنامه داشته باشید تا موجب اقتدار کشور و شهرستان شوید.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم های ظالمانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امریکایی ها هر روز و در چهل سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون عادت کردند که مردم ایران را مورد تحریم قرار دهند‌.

دکتر بایبوردی افزود: ترامپ معتاد به تحریم ملت ایران شده است ولی با صبر، استقامت و پایداری ، کار و فعالیت می توانیم آمریکایی ها را شکست دهیم و برای اینکه بتوانیم این موفقیت را به دست آوریم لازم است شما دانش آموزان با سعی و تلاش، آینده کشور را بسازید.

در پایان این مراسم، فرماندار شهرستان آران وبیدگل با تقدیر از خدمات دکتر سبزپوشان خیّر مدرسه ساز که بخشی از توانمندی و سرمایه خود را در این روستا صرف کرده است اظهار داشت: در ماه های گذشته و با حضور نماینده مردم در مجلس و مسؤولین شهرستان و بخش کویرات، کلنگ ساخت مدرسه جدید به زمین زده شد و تلاش می کنیم نقشه این مدرسه توسط اداره کل نوسازی استان اصفهان آماده شود تا احداث آن هرچه سریعتر شروع شود.

اجرای گروه سرود مدرسه سبزپوشان، فلاحی و اندرزگوی روستای حسین آباد به صورت جداگانه و اجرای سرود همگانی کل دانش آموران شرکت کننده، دکلمه، اجرای نمایشنامه، مسابقه فرهنگی هنری، اجرای صندلی داغ، سخنرانی رییس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل، سخنرانی دکتر سبزپوشان،شعرخوانی مدیر مدرسه سبزپوشان وشاعر و نویسنده کتاب، سخنرانی رئیس شورای اسلامی روستای حسین آباد و تجلیل از معلمان مدارس روستاهای حسین آباد، قاسم آباد و یزدلان از دیگر برنامه های این جشن بود.

این مراسم به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای حسین آباد و مدیران مدارس مدارس روستاهای حسین آباد، قاسم آباد و یزدلان در حسینیه باب الحوائج روستای حسین آباد برگزار شد.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا