اخبار آران و بیدگل

رییس اداره توزیع برق: مصرف برق در آران و بیدگل ۸۰ درصد افزایش یافت

کاشان – ایرنا – رییس اداره توزیع برق آران و بیدگل با اشاره به اوج مصرف برق با شروع فصل گرما در این شهرستان گفت: مصرف برق در این شرایط نزدیک ۸۰ درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا رجبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شروع فصل گرما مصرف برق در شهرستان به ۹۰ مگاوات ساعت رسید در حالی که مقدار مصرف برق در زمستان ۵۰ مگاوات ساعت بوده است.
وی به گرما و استفاده از وسایل سرمایشی به عنوان علت افزایش مصرف برق در آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۸ اوج بار تابستانه ۸۳ مگاوات بود که این پیک بار در تابستان ۹۹ به ۹۰ مگاوات رسید که رشدی هشت درصدی را تجربه کرد.
رجبی تعداد مشترکان برق آران و بیدگل را ۵۱ هزار و ۹۰۰ مشترک برشمرد و اظهار داشت: ۸۰ درصد مشترکان را خانگی و تجاری و ۲۵ درصد حجم مصرف شهرستان را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه بخش تولید، صنعت و کشاورزی هم پنج درصد مشترکان برق را تشکیل می‌دهند که ۶۵ درصد مصرف برق را دارند، ادامه داد: بقیه مصارف عمومی شامل اداری، بیمارستان و معابر شهری هم ۱۵ درصد مشترکان و ۱۰ درصد مصرفی برق شهرستان را تشکیل می دهند.
رییس اداره توزیع برق آران و بیدگل تصریح کرد: اکنون مصرف برق شهرستان‌های استان اصفهان به جز مرکز استان نزدیک ۲ هزاروات است که مصرف برق آران و بیدگل با حدود ۸۹ مگاوات، چهار و نیم درصد مصرف کل استان را تشکیل می‌دهد.
وی، سهمیه قطعی برق آران و بیدگل را روزانه ۱۰ مگاوات برشمرد و گفت: این قطعی به صورت ۲ ساعته در مناطق مختلف شهرستان اجرا و در شهرک‌های صنعتی نیز ساعت ۲ تا چهار روزهای شنبه و دوشنبه برق قطع می شود.
رجبی با اشاره به رشد بار برق در آران و بیدگل اظهار داشت: پست دوم شهرستان با نام پست ویگل در شهرک قاضی در حال ساخت است که با تکمیل آن تا ۸۰ مگاوات به ظرفیت برق آران و بیدگل اضافه می‌شود.
وی بت تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش مصرف برق اضافه کرد: طرح‌های تشویقی زیادی برای مدیریت مصرف برق در شهرستان در حال اجراست که امیدواریم با توجه بیشتر مردم، شاهد کاهش خاموشی‌ها باشیم.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا