اخبار آران و بیدگل

رییس امور آب و فاضلاب آران و بیدگل: مصرف آب در این شهرستان ۲ برابر افزایش یافت.

✔حسین میرزاییان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین مصرف آب هر شهروند آران و بیدگل در فصل زمستان روزانه ۱۴۵ لیتر است که مقدار مصرف آب با شروع فصل گرما به ۲۷۰ لیتر برای هر شهروند می‌رسد.
✔وی ادامه داد: با شروع گرما در آران و بیدگل کولرهای آبی هم در بیشتر خانه‌های شهروندان فعال می‌شود که مصرف آب را به ۲ برابر در تابستان افزایش می‌دهد.
✔وی، میانگین جهانی مصرف آب را روزانه ۱۲۳ لیتر برای هر نفر برشمرد و اظهار داشت: این مقدار در آران و بیدگل به طور متوسط روزانه حدود ۲۲۴ لیتر و نزدیک به ۲ برابر میانگین جهانی است.
✔رییس امور آب و فاضلاب آران و بیدگل با اشاره به کاهش افزون بر ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در سال زراعی جاری گفت: سال‌های گذشته به طور متوسط سالانه ۱۲۶ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت می‌شد که امسال به ۶۰ میلی‌متر کاهش یافته است.
✔وی با بیان اینکه با تدابیر صورت گرفته، آران و بیدگل امسال قطعی آب نخواهد داشت، افزود: البته وضعیت آب در این شهرستان خوب نیست و مصرف هوشمندانه این مایع حیاتی لازم است.
✔میرزاییان اظهار داشت:  از سال ۱۳۹۴ مطالعه‌های ایجاد فاضلاب شهری در آران و بیدگل شروع شده است که نیاز به بروزرسانی و اختصاص بودجه برای اجرا دارد.
✔وی، خشکسالی و کم‌آبی در آران و بیدگل را جدی برشمرد و افزود: اضافه برداشت‌های آب از سفره‌های زیرزمینی موجب نشست زمین در برخی مناطق شهرستان شده است که باید جدی گرفته شود.
✔رییس امور آب و فاضلاب آران و بیدگل خاطر نشان کرد: ساخت آب شیرین کن در شهرهای نوش آباد، سفید شهر و ابوزیدآباد انجام شده است و ساخت آن در شهر آران و بیدگل هم در حال پیگیری است.
✔وی افزود: گسترش فرهنگ مصرف آب، شناسایی مناطق پرمصرف و دادن اخطار و مدیریت مصرف و افزایش سهمیه آب دریافتی از زاینده‌رود از راهکارهای کوتاه مدت مدیریت آب در آران و بیدگل است.
✔میرزاییان با اشاره به اینکه مدیریت نشدن آب در آران و بیدگل، مرگ خاموش این شهرستان را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: اکنون ۵۵ حلقه چاه آب شیرین در شهرستان وجود دارد که آبدهی آن‌ها به نصف کاهش یافته و عمق چاه ها به ۲۳۰ متر رسیده است.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا