اخبار آران و بیدگلاسلاید شو اصلیمذهبی

فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ خواستار تشکیل میز زکات در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، اداره جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، اتاق اصناف و دهیاری‌های این شهرستان در راستای فرهنگ‌سازی بیشتر شد/ جایگاه شورای زکات در شهرستان باید تقویت شود/

جمع‌آوری بیش از 13 میلیارد و 790 میلیون ریال زکات در 6 ماهه نخست سال‌جاری در شهرستان آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل و به نقل از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور امام جمعه آران و بیدگل و اعضای این شورا برگزار شد گفت: زکات، راهبردی مهم و سعادت‌آفرین در حوزه اقتصاد اسلامی است.

وی نقش زکات را در توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق دورافتاده شهری مهم خواند و افزود: مسئولیت اجتماعی شورای زکات شهرستان آران و بیدگل، رسیدگی به نیازمندان و ایجاد پروژه‌های ماندگار عمرانی و اشتغال‌زایی است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل میزان جمع‌آوری زکات در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در این شهرستان را بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: از طریق زکات می‌توان «تولید ثروت» و «توزیع عادلانه ثروت» و بالطبع، «تولید منزلت برای فقرا و نیازمندان» ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه فقر در اسلام و در جامعه اسلامی، پدیده‌ای مذموم تلقی می‌شود، افزود: دین اسلام و حاکمان اسلامی برای رفع فقر و محرومیت، بر توزیع عدالت که عامل آن زکات است، تاکید می‌کنند.

دکتر بایبوردی خاطرنشان کرد: اصلاح امور اقتصادی، محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی از مزایای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات است و این مهم در تقویت حس انسان‌دوستی، مردم‌یاری، مردم‌دوستی و مردم‌خواهی اثرگذار است.

وی تصریح کرد: حکمرانی اسلامی با رفع فقر، محرومیت، دستگیری از فقرا و توسعه عدالت عملیاتی می‌شود و در این بین نباید از نقش زکات غافل شویم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، پرداخت زکات را ابزاری برای ترمیم و کاهش شکاف طبقاتی مردم عنوان و تاکید کرد: جایگاه شورای زکات در شهرستان باید تقویت شود.

وی راه‌اندازی و تشکیل میز زکات در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، اداره جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، دامپزشکی، اتاق اصناف و دهیاری‌های شهرستان آران و بیدگل را خواستار شد و گفت: از طریق زکات می‌توانیم حال افراد فقیر و تهیدست را خوب کنیم.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده باید در امور جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، مرمت و احداث مسکن و معیشت محرومان و نیازمندان آن منطقه یا محله هزینه شود.

دکتر بایبوردی نقش گروه‌های مرجع شهرستان آران و بیدگل از جمله معلمان، استادان، روحانیون، هنرمندان و معتمدان را در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌های جمعی و مسئولان باید در جهت افزایش آگاهی مردم و تشویق و ترغیب آنان درخصوص پرداخت زکات و فوایدآن اطلاع‎رسانی کنند.

وی افزود: با محتواسازی و تولید محتواهای مناسب می‌توانیم مردم را به پرداخت زکات علاقه‌مند کنیم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ضرورت حضور حداکثری در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: نباید از نقش شبکه‌های اجتماعی در تقویت فرهنگ زکات غافل شویم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا