اخبار آران و بیدگل

بیانیه سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل

همکاران پایگاه فوریتهای پزشکی واقع در بیمارستان شهید رجایی شهرستان آران و بیدگل جهت کمک به یک مادر باردار عازم ماموریت شدند. این اعزام حدود دو دقیقه بعد از دریافت پیام از مرکز عملیات فوریتهای دانشگاه بود که در ساعت ۵ و ۱۲ دقیقه صبح روز سوم دیماه ۱۳۹۹ توسط همراهان مادر باردار درخواست کمک شده بود. البته ظاهرا از کمتر از ده دقیقه قبل، دو بار با مرکز تماس گرفته بودند که بصورت تماس ناموفق در سیستم ثبت شده است یعنی قبل از وصل شدن به اپراتور تماس از طرف تماس گیرنده قطع شده است. با توجه به فاصله نسبتاً نزدیک منزل مادر باردار تا بیمارستان شهید رجایی، همکاران ما در لحظه خروج از پایگاه با پدر مادر باردار مواجه می شوند که جهت درخواست کمک بصورت حضوری مراجعه کرده بود. همکاران فوریتهای پزشکی در معیت پدر بعد از چند دقیقه بر بالین مادر حاضر می شوند و متوجه می شوند مادری که فرزند دوم خود را باردار بوده و از ساعت دو ونیم نیمه شب درد زایمانی داشته، متاسفانه مراجعه ای به مرکز درمانی نکرده و زمانی که علائم زایمان واقعی ظاهر شده اقدام به درخواست کمک نموده بودند. از آنجا که در موقع حضور پرسنل فوریتهای پزشکی، زایمان در حال انجام بود، و با توجه به درخواست بیمار، بلافاصله هماهنگی جهت حضور تیم مامایی بر بالین مادر انجام شده و چند دقیقه بعد انجام مرحله سوم زایمان، خروج جفت،کنترل خونریزی رحمی و…. انجام شد. در نهایت مادر و نوزاد با وضعیت باثبات و با سلامت جهت ادامه فرایندهای مورد نیاز به بیمارستان اعزام شدند و ۲۴ ساعت بعد با حال عمومی خوب مرخص گردیدند.
بر خود لازم دانستم ضمن بررسی کامل موضوع اطلاع رسانی خدمت شهروندان محترم داشته باشم و از زحمات بموقع همکاران خود تشکر نمایم.
حق شبکه برای پیگیرد قانونی از کسانی که سعی بر نادیده انگاری خدمات و القای ضعف و ناامنی به مردم عزیز را دارندمحفوظ می باشد.
بزرگواران عزیزی که قبل از بررسی موضوع از طریق مسئولین شبکه و دانشگاه بلافاصله از وزیر محترم درخواست بررسی وضعیت دارند آیا دغدغه سلامت دارند؟ در خصوص کمک رسانی به این مادر در حالیکه هزاران نفر از شهروندان در خواب آرام بسر می بردند سه تیم مرکز دریافت پیام، فوریتهای پزشکی و مامایی با هماهنگی اقدامات لازم را انجام دادند که شایسته قدردانی است.

📝روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آران وبیدگل

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا