اخبار آران و بیدگل

یکهزار و ۱۵۰ سالمند آران و بیدگلی واکسن کرونا دریافت کردند

✅ دکتر اعظم باقری افزود: تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال از هفتم اردیبهشت در خانه‌های بهداشت و مرکزهای جامع سلامت آران و بیدگل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

✅ وی با بیان اینکه هیچ نگرانی، محدودیت و کمبودی برای واکسیناسیون سالمندان واجد شرایط وجود ندارد، ادامه داد: واکسن کرونا به تعداد کافی تامین شده است و واکسیناسیون سالمندان واجد شرایط تا تزریق واکسن به آخرین سالمند ادامه خواهد داشت
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از سالمندان دریافت کننده واکسن به جز عوارض جزیی مانند تب و بی‌حالی که در بحث تزریق واکسن طبیعی است، مشکل حادی نداشتند.
وی با اشاره به تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی آران و بیدگل از قرمز به نارنجی گفت: شمار بستری‌ها و مراجعه بیماران سرپایی در این شهرستان در روزهای اخیر کاهش داشته که امید می‌رود با افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش بیشتر بستری ها و تبدیل وضعیت به زرد و سفید باشیم.
این مسوول به تفاوت زیاد در میزان ابتلا به کرونا در نقاط مختلف شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: در مناطقی از جمله یزدل، علی آباد کویر، ریجن محمدآباد، قاسم آباد، سفیدشهر میزان ابتلا به کرونا حدود پنج برابر بیشتر از سایر مناطق شهرستان است.
باقری در بخش دیگری اظهار داشت: با پیگیری و تلاش کارشناسان مرکز بیماری ها این شبکه، بیمار مبتلا به سل از نقطه مرزی کشور بازگردانده شد.
وی افزود: بیمار مبتلا به سل که در حاشیه یکی از شهرهای منطقه آران و بیدگل سکونت داشت پیش از پایان دوره درمانش، با قصد جابجایی محل سکونت از دسترس خارج شده بود که با تلاش بی‌وقفه کارشناسان واحد مدیریت بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت شهرستات، به منطقه بازگردانده و دوره درمانی وی از سر گرفته شد.
وی با قدردانی از کارشناسان واحد بیماری‌های شبکه بهداشت آران و بیدگل اظهار داشت: این بیمار که از اتباع خارجی و همسر وی نیز مشکوک به سل است از سوی تیم‌های مراقبتی و نظارتی شبکه بهداشت شهرستان به طور کامل تحت کنترل هستند.

سرپرست شبکه بهداشت آران و بیدگل با بیان اینکه بیماری سل درمان‌پذیر است، ادامه داد: هر فردی که دچار سرفه مزمن و پایدار باشد ضروری است از نظر احتمال ابتلا به بیماری سل نیز بررسی شود که اکنون مرکزهای  جامع سلامت شهرستان اقدام‌های تشخیصی و درمانی را به صورت رایگان برای این بیماران انجام می‌دهند./ایرنا

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا