اخبار آران و بیدگل

۱۰۵ رویداد ازدواج در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در شهرستان آران و بیدگل ثبت شده است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: هفته بزرگداشت «ازدواج» فرصت مناسبی برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه جوانان است

۲۹ هزار و ۲۶۰ نفر، جمعیت جوان ۱۸ تا ۳۵ سال شهرستان را تشکیل می‌دهد/ ۱۰۵ رویداد ازدواج در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در شهرستان آران و بیدگل ثبت شده است/کل ازدواج سال ۱۳۹۹ در شهرستان آران و بیدگل، ۵۵۹ مورد بوده است
/ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه، عاقلانه، آسان و پایدار در بین جوانان ایران زمین ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست ساماندهی امور جوانان این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت روز ازدواج گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه، عاقلانه، آسان و پایدار در بین جوانان ایران زمین ضرورت دارد.
وی با تاکید بر ترویج «سواد ازدواج» و «سواد مهارت‌های زندگی» برای جوانان شهرستان آران و بیدگل گفت: به نظر می‌رسد بین عوامل اقتصادی و ازدواج زودهنگام و به موقع جوانان رابطه معناداری وجود دارد.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل جمعیت جوان این شهرستان که ۱۸ تا ۳۵ سال را شامل می‌شود، ۲۹ هزار و ۲۶۰ نفر اعلام کرد و  گفت: از این تعداد، ۱۴ هزار و ۷۱۶ نفر مرد و ۱۴ هزار و ۵۴۴ نفر زن هستند.
وی تعداد ثبت ازدواج در سه ماهه نخست سال‌جاری در شهرستان آران و بیدگل را ۱۰۵ مورد اعلام کرد و افزود: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۵۵۹ ازدواج در دفترخانه‌های شهرستان آران و بیدگل ثبت شده است که ۱۱۱ مورد ثبت ازدواج مربوط به سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ بوده است

دکتر بایبوردی، هفته بزرگداشت ازدواج را فرصتی برای ترویج ازدواج آسان و آگاهانه جوانان شهرستان آران و بیدگل نام برد و افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با راه‌اندازی آموزش‌های رایگان در حوزه‌های فنی‌وحرفه‌ای و ارائه تخفیف از سوی دفترخانه‌های ثبت ازدواج به مزدوجین در هفته بزرگداشت ازدواج کمک کنند.
وی ارائه تسهیلات بانکی توسط دولت و کمک به امر ازدواج جوانان شهرستان آران و بیدگل با بهره‌گیری از ظرفیت خیّران این شهرستان به مزدوجین کم‌بضاعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: تسهیل امر ازدواج در بین جوانان، دغدغه اصلی مسئولان و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان است.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه این نشست، نقش جوانان را در توسعه و پیشرفت کشور و این شهرستان مهم خواند و افزود: جوانان و به خصوص جوانان دارای تحصیلات عالیه و دارای مهارت، فرصت بزرگی برای کشور و شهرستان آران و بیدگل محسوب می‌شوند.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا