اخبار آران و بیدگل

۲۶۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آران وبیدگل در سال ۱۳۹۹ شناسایی شد.

✔به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامحسین روشنی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آران و بیدگل با بیان اینکه سال گذشته ۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی آران و بیدگل با حکم قضایی تخریب شد، گفت: برای ۲۶۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز اخطاریه صادر شد که از این تعداد، ۹ مورد با تشکیل پرونده قضایی در انتظار رای است.

✔او با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ هم ۱۵ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی آران و بیدگل تخریب شد، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته برای ۲ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان اخطاریه صادر شده که از این تعداد، ۳۳۰ پرونده قضایی تشکیل شده است.

✔روشنی با بیان اینکه با هرگونه ساخت و ساز و تخلیه مصالح در مزارع آران و بیدگل برخورد جدی می‌شود، اضافه کرد: برخورد قاطع با عامل‌های دخیل از جمله مصالح فروشان، بنگاه‌های معاملاتی، شرکت‌های پیمانکاری، بنا و کارگران در زمینه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در دستور کار اداره جهادکشاورزی این شهرستان است.

✔مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آران و بیدگل اظهار کرد: بر پایه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، دپوی مصالح ساختمانی، شن، ماسه، نخاله، خاک‌برداری و خاکریزی و سایر اقدام‌هایی که تغییر کاربری محسوب شود، ممنوع است و با این موارد برخورد قانونی و جدی انجام می‌شود.

✔به گفته او، در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی از سوی یگان حفاظت اراضی مدیریت جهادکشاورزی آران و بیدگل، خودروی حمل مصالح و ادوات خاکبرداری و گودبرداری با دستور مقام قضایی توقیف می‌شود و تمامی عوامل دخیل در تخلف برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

✔مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آران و بیدگل، برخورد با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را در راستای حراست از تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی شهروندان برشمرد و یادآور شد: با هماهنگی سایر اداره‌های شهرستان، ارائه هر گونه خدمات زیربنایی در زمین‌های کشاورزی و باغی به افراد منوط به کسب مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی شده است.

✔شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا