اخبار آران و بیدگل

تعداد پرندگان پناهگاه حیات وحش یخاب ۱۱۰ تایی شد

🦅تعداد پرندگان پناهگاه حیات وحش یخاب ۱۱۰ تایی شد

✔در ادامه برنامه پایش گونه های گیاهی و جانوری پناهگاه حیات وحش یخاب، انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد موفق شد تا با شناسایی و مستند نگاری از سه گونه پرنده دیگر با نام های “دال سیاه”، “زنبورخوار معمولی” و “دارکوب بال سفید” تعداد گونه های مشاهده شده و مستند نگاری شده این پناهگاه ارزشمند واقع در بیابان مرکزی ایران را از ۱۰۷ گونه به ۱۱۰ گونه ارتقا دهد.

✔علاوه بر تنوع بالای پرندگان، تنوع خزندگان نیز در این پناهگاه قابل توجه است که مطالعه و ثبت و مستاند نگاری آنها نیز شروع شده است.

✔پناهگاه حیات وحش یخاب با وسعت بالای ۲۷۰ هزار هکتار با تنوع اقلیمی کم نظیر و با دارا بودن پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی، منابع آبی متعدد و زیست تنوع بالایی از گربه سانان به لحاظ زیست محیطی اهمیت فوق العاده ای در بین مناطق چهارگانه محیط زیستی ایران دارد.

✔علیرغم وسعت بالای منطقه، فون و فلور کم نظیر، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و با گذشت ۵ سال از اتقاء منطقه، متاسفانه این پناهگاه ارزشمن فاقد پاسگاه محیط بانی بوده و به شدت دچار کمبود نیروی محیط بان است. که شایسته است مسئولین استانی و بخصوص مسئولین شهرستانی توجه ویژه به این مهم داشته باشند.

با تشکر مسیب صدری
مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا