اخبار اجتماعیاخبار بهداشت و درماناخبار شهری و رفاهیاخبار فرهنگی

اجرای طرح مشاوره رایگان زنان در کاشان و آران و بیدگل

به گزارش نسل فردا، محمد حاجی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،  اظهار کرد: طرح مشاوره رایگان زنان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ماما اجرا شده و شامل مشاوره قبل  و حین بارداری، کلاس‌های آمادگی برای زایمان، غربالگری سرطان دهانه رحم و … است.

وی افزود: این طرح از روز شنبه ۱۴ اردیبهشت به مدت دو روز در مرکز جراحی محدود امام رضا (ع) کاشان و کلینیک تخصصی بوعلی آران و بیدگل توسط کارشناسان مامایی انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: ماماها به عنوان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، نقش مهمی در جلوگیری از مرگ و میر مادران و نوزادان و توانمندسازی زنان به منظور انتخاب بهترین‌ها برای خود و نوزادانشان دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، فعالیت ماماها  علاوه بر تداوم مراقبتی که مادران و زنان باردار به آن احتیاج دارند بر کاهش ۲۴ درصدی زایمان‌های زودرس آن‌ها نیز تأثیر دارند.

حاجی جعفری گفت: پنجم ماه می‌ برابر با ۱۵ اردیبهشت، روز جهانی ماما نامگذاری شده و هدف از بزرگداشت این روز، افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای سلامتی مادر و نوزاد است و برنامه‌های امسال با شعار، ماماها رهبران راه مراقبت با کیفیت، اجرا می‌شود.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا