اخبار آران و بیدگلاخبار بهداشت و درماناخبار فرهنگیعنوان داغ

اهدای ۶ عضو جوان آران و بیدگلی

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان ضمن اشاره به اهدای ۶ عضو جوان آران و بیدگلی گفت: ۳ مورد اهدای عضو در سال جاری انجام شد.

به گزارش نسل فردا و به نقل از خبرگزاری تسنیم سیدامیر مسعود فرزادفر ضمن اشاره به اهدای شش عضو جوان آران و بیدگلی اظهار داشت: جوان ۲۲ ساله بنام مهدی کاظمی اهل شهرستان آران و بیدگل بر اثر سانحه تصادف به مرکز بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد.
وی افزود: به دلیل وخامت حال بیمار و انجام اقدامات درمانی لازم در بخش‌های اورژانس و آی سی یو این مرکز، با تایید تیم پزشکی بیمار، متاسفانه تشخیص مرگ مغزی وی تایید شد که با رضایت و اقدام انسان دوستانه و خیرخواهانه خانواده وی اعضا بدن وی ناجی جان سایر بیماران نیازمند شد.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان ابراز داشت: این مورد سومین مورد اهدای عضو در سال جاری در این مرکز است و پیکر این جوان مرگ مغزی برای اقدامات اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام شد که اعضای بیمار اعم از ریه‌ها، کلیه‌ها، کبد و نسوج وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی ضمن قدردانی از این اقدام خداپسندانه و عرض تسلیت خدمت خانواده این بیمار گفت: خوشبختانه امر رضایت‌دهی خانواده‌ها و مقوله پذیرش فرهنگ اهدای عضو، با توجه به بافت اجتماعی خاص و فرهنگ بالای کمک‌رسانی به هم نوعان در اکثر مناطق شهرستان کاشان در سالیان اخیر، سیر امیدوار کننده‌ای داشته است.
فرزادفر تصریح کرد: فراهم‌آوری اعضا از بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شروع شده که داوطلبان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به پورتال https://ehda.sbmu.ac.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء اقدام کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا