اخبار آران و بیدگل

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از دریاچه نمک آران و بیدگل

✔معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان؛ در سفر به شهرستان آران و بیدگل از دریاچه نمک این شهرستان و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال، جذب توریست و طبیعت‌گردی دریاچه نمک بازدید کرد

✔فرماندار: ارزش تخمینی ذخایر معدنی دریاچه نمک ۲۰میلیارد دلار از سوی کارشناسان برآورد شده است .

✔فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: دریاچه نمک منبع عظیم و سرشاری از انواع املاح معدنی با ارزش تخمینی ذخایر بالغ بر ۲۰ میلیارد دلاری است.

✔به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر سیدحسن قاضی‌عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و هادیان مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری اصفهان در سفر به شهرستان آران و بیدگل از دریاچه نمک این شهرستان و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال، جذب توریست و طبیعت‌گردی دریاچه نمک بازدید کرد.

✔دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل که در حاشیه این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان را همراهی می‌کرد، گفت: دریاچه نمک منبع عظیم و سرشاری از انواع املاح معدنی با ارزش تخمینی ذخایر بالغ بر ۲۰  میلیارد دلاری است.

✔وی به ۲۴۰۰متر مربع وسعت دریاچه نمک اشاره کرد و افزود: ۴۱ درصد دریاچه نمک متعلق به شهرستان آران و بیدگل، ۲۸ درصد متعلق به استان قم و باقیمانده ۳۱درصد  متعلق به استان سمنان است.

✔فرماندار شهرستان آران و بیدگل یکی از  ظرفیت‌های دریاچه نمک و حوزه آن را گردشگری طبیعی در منطقه نام برد و تصریح کرد: این منطقه امکان جذب  سالانه چندین هزار نفر طبیعت‌گرد داخلی و خارجی را داراست.

✔وی به اثربخشی دریاچه نمک در تولید، اشتغال و کارآفرینی اشاره و به فراهم‌سازی بستر بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی مواد کمیاب و استراتژیک اولیه و موردنیاز در صنایع شیمیایی و غیرشیمیایی  این دریاچه تاکید کرد.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا