اخبار آران و بیدگل

نخستین کارگاه آموزش «کاربافی» ویژه کارآموزی دانش آموزان توانیاب؛ در آران و بیدگل راه اندازی شد

مدیر آموزشگاه استثنایی امید شهرستان آران و بیدگل از راه اندازی نخستین کارگاه دست‌ بافته‌ های سنتی «کاربافی» ویژه دانش آموزان توانیاب با نیازهای ویژه در این شهرستان خبر داد.

«فاطمه باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نخستین کارگاه دست‌ بافته‌های سنتی «کاربافی» ویژه دانش آموزان توانیاب با نیازهای ویژه در آموزشگاه امید شهرستان آران و بیدگل راه اندازی شد.

مدیر آموزشگاه استثنایی امید شهرستان آران و بیدگل افزود: «کاربافی» یکی از صنایع نساجی سنتی و از هنرهای دستی است که بیشتر در استان یزد بافته می شود و این کارگاه و این رشته شغلی برای نخستین بار در استان اصفهان و در شهرستان آران و بیدگل آماده به کار و آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

باقری افزود: دانش آموزان دوره متوسطه نیازمند آموزش مهارت و ایجاد شغل برای آینده هستند، بر همین اساس این آموزشگاه در سال های اخیر حرفه هایی از قبیل «مشبک کاری» و «آموزش هنر زندگی» شامل آشپزی و دوخت های ساده را برای دانش آموزان توانیاب دوره متوسطه در نظر گرفته و آموزش های لازم را در این رشته ها ارائه می دهد.

مدیر آموزشگاه امید آران و بیدگل افزود: اکنون به منظور ایجاد تنوع در نوع آموزش حرفه و مشاغل ساده با توجه به کاربرد این حرفه در آینده شغلی دانش آموزان و ایجاد بازار کار و تأمین بخشی از نیازهای اقتصادی خانواده‌ها از طریق کسب‌ وکار صنایع‌ دستی در کنار احیای هنر رنگارنگ و کاربردی «کاربافی» ، اقدام به راه اندازی این کارگاه کرده است.

فاطمه باقری افزود: تجهیز این کارگاه در فضایی به مساحت ۶۰ متر مربع و با نصب سه دستگاه کاربافی در سایزهای مختلف برای بافت پارچه های سنتی با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال در این آموزشگاه صورت گرفته است .

وی افزود: چادرشب ، روتختی، رو انداز، چادر زنانه، سفره، حوله ، دستمال ، پارچه های لباسی، کرباس و بقچه برخی از تولیدات و کاربردهای هنر کاربافی است که طرح پارچه  با توجه به نوع رنگ و طراحی چله  برای بافت انتخاب می شود.

مدیر آموزشگاه امید آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این کارگاه با حمایت خیرین آموزشگاه و همکاری مربیان و بانوان کارآفرین از استان یزد راه اندازی شده است.

آموزشگاه امید آران و بیدگل با بیش از ۱۰۰ دانش آموز کم توان ، ناشنوا و نیمه شنوا، نیمه بینا، جسمی و اوتیسم و ۲۳ کادر و پرسنل آموزشی و اداری در مقطع پیش دبستانی ، ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول به فعالیت است.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا