اخبار آران و بیدگلنوش آباد

کلکسیونی از صعود و فرودهای پیرمرد ۷۳ ساله کوهنورد و دوست دار محیط زیست نوش آبادی

کلکسیونی از صعود و فرودهای پیرمرد ۷۳ ساله کوهنورد و دوست دار محیط زیست نوش آبادی

◾️او بازنشسته آموزش و پرورش، کوهنورد، دوستدار محیط زیست ، سالمند نمونه کشور و جانباز ۸ سال دفاع مقدس است.

◾️متولد ۱۳۲۶ و بازنشسته آموزش و پرورش کاشان است در دفاع مقدس و ادامه نیز با دانش آموزانش و همراه با آنها با کوه آشنا شد، اما کوهنوزدی حرفه ای را رسما از سال ۹۰ آن هم با شرکت در کلاس های آموزشی و روش و متدهای روز صعود آغاز کرد.

◾️شهریور سال ۱۳۹۰ برای نخستن بار به دماوند صعود کرد و از سال ۱۳۹۰ تا به امروز بیش از ۵۰ درصد از کوه های ایران فتح کرده است و در بین همه صعود هایی که به کوه های ایران داشته است بیش از ۱۰صعود به قله دماوند داشته است.

◾️این پیرمرد سالم و با نشاط نزدیک به ۳ سال قبل و در سن ۷۰ سالگی با حمایت های دوستان اش به قله البروس روسیه بام اروپا صعود کرد تا ثابت کرد ورزش سن و سال نمی شناسد و تن سالم در گرو انجام فعالیت های ورزشی است.

◾️در مراسم بزرگداشت تجلیل از سالمندان ایران که همزمان با سراسرجهان مهرماه سال گذشته درتهران برگزار شد بعنوان یکی از ۱۰سالمند نمونه کشورانتخاب و تجلیل شد.

◾️این جانبار ۸ سال دوران دفاع مقدس در مهر ماه امسال نیزدر مراسمی که در اصفهان برگزار شد به عنوان همیار نمونه طبیت کشور از اصفهان انتخاب و معرفی شد.

◾️این پیرمرد همه فن حریف که عاشق کوه و طبیعت است کسی نیست به غیر از سید تقی عمارتی نوش آبادی که در کنار کوهنوردی توجه ویژه ای به طبیعت دارد و شیفته زیبایی های طبیعت بکر است/ منبع: پرتال خبری کاشان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا