اخبار آران و بیدگلاخبار اجتماعیاخبار شهری و رفاهیاسلاید شو اصلیعنوان داغ

تشکیل دو کمیته «کار و اشتغال» و «فرهنگ‌سازی» در جهت اقدامات پیشگیرانه و کمک به بهبود یافتگان اعتیاد در شهرستان آران و بیدگل ضروری است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: خسارت‌های بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی از جمله خسارت‌های تحمیلی و پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر است

 

به گزارش خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار این شهرستان اظهار داشت: تشکیل دو کمیته «کار و اشتغال» و «فرهنگ‌سازی» در جهت اقدامات پیشگیرانه و کمک به بهبود یافتگان اعتیاد در شهرستان آران و بیدگل ضروری است.

وی با تاکید بر افزایش آگاه‌سازی جامعه از تبعات و مضرات مواد مخدر و اعتیاد تصریح کرد: برای انتقال پیام در راستای آگاه‌سازی جامعه از تبعات مواد مخدر و اعتیاد در شهرستان آران و بیدگل، بهره‌گیری از ابزارهای هنری و  استفاده از هنرمندان در این شهرستان ضرورت دارد.

دکتر بایبوردی بحران هویت، تضعیف عزم و اراده جوانان و فروپاشی باورها و ارزش های جامعه را از پیامدهای اشاعه اعتیاد و مواد مخدر نام برد و گفت: اعتیاد می‌تواند اتحاد و انسجام اجتماعی مردم شهرستان آران و بیدگل را تضعیف کند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: خسارت‌های بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی از جمله خسارت‌های تحمیلی و پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر در ایران عزیز، استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل است.

وی به تقویت نقش مشارکت‌های مردمی و صیانت از معتادان بهبودیافته اشاره کرد و گفت: بسیج آحاد مردم در امر مبارزه با مواد مخدر و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و صیانت از معتادان بهبودیافته به منظور عدم بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد مهم است.

دکتر بایبوردی بر ضرورت تقویت و گسترش اقدامات فرهنگی و پیشگیری و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسل موجود در مدارس، دانشگاه‌ها، محله‌های شهری و روستایی و محیط‌های کاری برای جلوگیری از بروز مصرف مواد مخدر در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد.

وی با تاکید بر افزایش یادگیری مهارت‌های اجتماعی نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان شهرستان آران و بیدگل گفت: فرزندان ما باید معلومات پرور باشند و مهارت « نه گفتن» را از کودکی از طریق والدین در خانواده  و مربیان در مدارس بیاموزند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: مخاطرات و آسیب‌های ناشی از حضور غیر استاندارد دانش‌آموزان و جوانان در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید شناسایی و مدیریت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا