اخبار آران و بیدگل

داستان پر غُصه ی بیمارستان امام حسن مجتبی ع آران و بیدگل

◾شهرستان آران و بیدگل با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰‌هزار نفر از بسیاری از امکانات لازم بهداشتی و درمانی مناسب و مطلوب محروم است و شهروندان این شهرستان از وضعیت نامطلوب خدمات بهداشتی و درمانی گلایه‌مند هستند.

◾این شهرستان در حال حاضر یک بیمارستان عمومی فعال دارد که در ساختمانی کهنه ساز و فاقد زیرساخت های لازم مستقر است و همچنین بالغ بر ۱۰ سال از آغاز فعالیت عمرانی احداث بیمارستان امام حسن مجتبی ع در این شهرستان می گذرد ولی این پروژه همچنان ناتمام و مورد بی مهری است
عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کاشان و آران و بیدگل در این باره اظهار داشت: عملیات احداث بیمارستان ١۴٠ تخت خوابی جنرال امام حسن محتبی ع آران و بیدگل بعنوان جایگزین بیمارستان فرسوده سید الشهدا ع بالغ بر ۱۰ سال است که توسط خیرین گرانقدر شهرستان شروع و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال تکمیل است.
علیرضا فخری افزود: بودجه تجهیز فاز ١ و تکمیل این بیمارستان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص و مبالغ قابل توجهی از این بودجه تامین شده اما متاسفانه پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار کند است.
وی تصریح کرد: متاسفانه بودجه تخصیص یافته از طرف دانشگاع علوم پزشکی کاشان بصورت قطره چکانی تخصیص داره میشود که این شیوه در اختصاص بودجه، با تورم موجود همخوانی ندارد.
وی جابجایی متعدد پیمانکاران به بهانه های مختلف را از دلایل عدم پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و گفت: متاسفانه مسئولان نسبت به راه اندازی بیمارستان امام حسن ع بی تفاوت هستند و وعده های واهی آنان راهی پیش چشم حوزه سلامت شهروندان آران و بیدگلی نگشوده است.
عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کاشان و آران و بیدگل همچنین از عدم نظارت کافی از طرف کاردار فنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان انتقاد کرد و گفت: اعتباری حدود ١١ میلیارد تومان توسط وزارتخانه بهداشت برای دو بیمارستان ثامن و امام حسن در نظر گرفته شد اما مشخص نیست چه مقدار بودجه صرف تجهیز بیمارستان امام حسن شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه طی یک سال گذشته وزارت بهداشت میلیاردها تومان پول و تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده تا در تمام بیمارستانها توزیع شود تصریح کرد: لطفا مسولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان و شبکه توضیح بدهند چه مقدار از این مبالغ به بیمارستانهای آران و بیدگل اختصاص یافته است؟

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا