اخبار آران و بیدگل

۲ گونه پرنده جدید در پناهگاه حیات وحش یخاب ابوزیدآباد کشف شد

✔ مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد آران و بیدگل از شناسایی دو گونه پرنده جدید در پناهگاه حیات وحش یخاب ابوزیدآباد خبر داد.

✔مسیب صدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   آران و بیدگل   اظهار داشت: حامیان محیط زیست ابوزیدآباد موفق شدند تا با شناسایی و مستند نگاری از دو گونه پرنده جدید با نام‌های “جغد تالابی” و “آبچیلیک پاسبز خادار” در پناهگاه حیات وحش یخاب شهرستان آران و بیدگل تعداد گونه‌های مشاهده شده و مستند نگاری شده این پناهگاه ارزشمند را ارتقاء دهند.

✔وی با بیان اینکه تعداد گونه‌های پرنده واقع در بیابان مرکزی ایران را از ۱۰۵ گونه به ۱۰۷ گونه ارتقا پیدا کرد، افزود: علاوه بر این موضوع از طرح بادشگن ترکیبی زنده و غیر زنده در روستاهای حسین آباد و قاسم آباد در بخش کویرات نیز بازدید به عمل آمد که جایگزین مالچ پاشی نفتی در این مناطق است.

✔مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل ضمن ابراز امیدواری از دستاوردهای خوب این طرح ابراز داشت: با اجرای این طرح ضمن تقویت پوشش گیاهی بومی این مناطق، موجبات ارتقاء شرایط زیستی در این زیستگاه ارزشمند برای پرندگان و خزنگان ارزشمند بیابان مرکزی فراهم می‌شود.

✔وی ضمن اشاره به ویژگی‌های پناهگاه حیات وحش یخاب گفت: این پناهگاه با وسعت بالای ۲۷۰ هزار هکتار با تنوع اقلیمی کم نظیر و با دارا بودن پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی، مرز مشترک قابل توجه با پارک ملی کویر و مطرح شدن به عنوان کریدور اصلی تردد یوزپلنگ آسیایی به لحاظ زیست محیطی اهمیت فوق العاده‌ای در بین مناطق چهارگانه محیط زیستی ایران دارد.

✔صدری ضمن اشاره به معضلات موجود در این منطقه تصریح کرد: از جمله این معضلات می‌توان به برداشت‌های غیراصولی و خارج از حریم معادن، چرای بی‌رویه دام، عدم وجود پاسگاه محیط بانی و تعداد اندک محیط بانان اشاره کرد که رفع این معضلات توجه ویژه مسئولین را می‌طلبد.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا