اخبار آران و بیدگل

۵۴ پروژه گردشگری در آران و بیدگل احداث و راه‌اندازی می شود.

شهرستان آران و بیدگل در منطقه ۷ سند آمایش استان اصفهان به عنوان قلمرویی مستعد برای کشت گلخانه، زعفران، گیاهان دارویی، گل‌محمدی، پرورش شتر و شترمرغ شناخته شده استشهرستان آران و بیدگل دارای قلمروی مناسب برای توسعه گردشگری و راه‌اندازی صنایع تکمیلی زنجیره تولید فولاد و استقرار کانی‌های استحصالی از کویر و دریاچه نمک است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان گفت: برای تقویت زیست‌بوم کارآفرینی شهرستان باید در سایه توجه به شعار سال جاری «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در جهت اشتغال‌زایی هر چه بیشتر اعتماد و توجه ویژه‌ای شود.
وی با بیان اینکه اعتماد به کارآفرینان باید جایگزین اعتماد به نفت شود، تصریح کرد: باغات پسته شهرستان آران و بیدگل به عنوان یک محصول کم‌آب‌بر در این منطقه کویری حدود ۴۱۰۰ هکتار است که قابلیت افزایش  تا ۵هزار هکتار را داراست.
دکتر بایبوردی افزود: توسعه صنایع تکمیلی زنجیره تولید فولاد و همچنین پایین‌دستی فولاد با رعایت دستورالعمل‌های محیط زیستی به اشتغال پایدار در شهرستان آران و بیدگل کمک می‌کند.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه سخنانش به سند آمایش سرزمین شامل سند ملی آمایش و سند آمایش استان اصفهان مصوب ۱۳۹۹.۱۲.۱۱ اشاره کرد و گفت: افق این سند بلندمدت است و تا سال ۱۴۲۴ در آن لحاظ شده است.
وی به نقش نیروی کار و سرمایه انسانی در فرآیند تولید و ارائه خدمات اشاره کرد و افزود: تعداد  جمعیت جوان ۱۵ تا ۲۵ ساله شهرستان آران و بیدگل به نصف رسیده است  و این می‌تواند تامین نیروی کار در بخش‌های تولیدی و خدماتی را در آینده با چالش‌های جدی مواجه کند.

جدیدترین اخبار آران و بیدگل را با ما دنبال کنید.

اخبار ویژه شهرستان آران و بیدگل را در سایت خبرگزاری نسل فردای آران و بیدگل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا